четвъртък, 25 юни 2020 г.

Богородично правило





Преподобни Серафим Саровски обичал да казва за Богородичното правило следното: "С тази молитва никога няма да погинем, в морето няма да потънем, в огъня няма да изгорим."

"Богородице Дево, радвай се!
Благодатна Мария, Господ е с Теб!
Благословена си Ти между жените и благословен е плодът на Твоята утроба, защото си родила Спасителя на нашите души!"

На всяка десетица се казва "Богородице Дево..." 10 пъти и молитвата.



Първа десетица

Спомняме Рождеството на Пресвета Богородица. Молим се за майките, бащите и децата.

О, Пресвета Владичице Богородице, спаси и запази Твоите раби (имената на духовния отец (изповедник), родителите и сродниците, както и имената на кръстника и кръщелниците ни), а починалите със светиите успокой в Твоята вечна слава. 



Втора десетица

Спомняме Въведението в храма на Пресветата Владичица наша Богородица. Молим се за заблудените и отпадналите от Църквата (еретици, сектанти, безбожници), както и за некръстени, самоубийци и убити деца в утробата.

О, Пресвета Владичице Богородице, спаси и присъедини към Светата Православна Църква заблудените и отпаднали Твои раби (имената).

ИКОНА БЛАГОВЕЩЕНИЕ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ


Трета десетица

Спомняме Благовещението на Пресвета Богородица. Молим се за премахване на скърбите и за утеха на скърбящите.

Пресвета Владичице Богородице, премахни моите скърби и изпрати утеха на скърбящите и боледуващите Твои раби. (имената)
Четвърта десетица

Спомняме срещата на Пресвета Богородица с праведната Елисавета. Молим се за събиране на разделените (напр. съпрузи и при опасност от развод), както и за откриването на деца или наши близки, изчезнали безследно.

О, Пресвета Владичице Богородице, съедини, събери, намери Твоите раби (имената) за тяхно добро и наше утешение. 

Пета десетица

Спомняме Рождество Христово. Молим се за възраждане на душите, за нов праведен и свят живот в Христа. Молим се за мир в света.

О, Пресвета Владичице Богородице, дарувай на мен, кръстения в Христа, в Христа да се облека.  


Сретение Господне

Шеста десетица

Спомняме Сретение Господне. Молим се, Божията Майка да ни удостои в смъртния час със Светите Христови Тайни и да преведе душите ни през страшните митарства.

О, Пресвета Владичице Богородице, удостой ме в смъртния час да се причестя със Светите Тайни Христови и Сама Ти преведи душата ми през страшните митарства. 




Седма десетица

Спомняме бягството на Божията Майка с Богомладенеца в Египет. Молим се на Небесната Царица да ни помогне да победим изкушенията в този живот и да ни избави от беди и опасности. 

О, Пресвета Владичице Богородице, не допускай да ме победят изкушенията на този живот и ме избави от всяка беда и опасност. 


Осма десетица

Спомняме намирането на дванадесетгодишния Иисус в йерусалимския храм и скръбта на Божията Майка преди намирането Му. Молим се на Божията Майка да ни дарува непрестанна Иисусова молитва. 

О, Пресвета Владичице Богородице, Пречиста Дево Мария, дарувай ми да се моля непрестанно с Иисусовата молитва: Господи Иисусе Христе, Сине Божий, помилуй ме!


Девета десетица

Спомняме чудото в Кана Галилейска, когато Господ, по молба на Света Дева Мария, превърнал водата във вино. Молим се на Света Богородица да ни помага в работите ни и при всяка житейска нужда (напр. за намиране на работа, за осигуряване на прехраната и др.).

О, Пресвета Владичице Богородице, помагай ми във всяка работа и ме избави от всяка нужда и печал


Десета десетица

Спомняме великата скръб на Божията Майка на Голгота пред Кръста на Нейния Син и Бог. Молим И се да укрепи душевните ни сили и за прогонване на унинието.

О, Пресвета Владичице Богородице, Преблагословена Дево Мария, укрепи моите душевни сили и прогони унинието ми.

Светлое Христово Воскресение! | Николо-Георгиевский храм

Единадесета десетица

Спомняме Възкресение Христово и изпросваме от Божията Майка да възкреси умъртвената ни от греха душа и ни даде нова бодрост и готовност за борба срещу дявола.

О, Пресвета Владичице Богородице, възкреси душата ми и ми дарувай всегдашна готовност за духовен подвиг.


Вознесение Господне 2020: что можно и что нельзя делать 28 мая

Дванадесета десетица

Спомняме Възнесение Господне, на което е присъствала и Майката Божия. Молим и просим от Небесната Царица да възнесе душата ни от суетата на този свят към вечните и нетленни блага на Царството Божие.

О, Пресвета Владичице Богородице, избави ме от суетни помисли и ми дарувай ум и сърце, копнеещи и сънуващи Царството Небесно.




Тринадесета десетица

Спомняме сионската горница и слизането на Светия Дух над апостолите и Божията Майка. Молим се така: "Сърце чисто създай в мене, Боже и правият дух обнови  в моята утроба. Не ме отхвърляй от лицето Си и Твоя Свети Дух не отнимай от мене."

О, Пресвета Владичице Богородице, изпрати и укрепи благодатта на Светия Дух в сърцето ми.
28 августа - Успение Пресвятой Богородицы

Четиринадесета десетица

Спомняме Успението на Пресвета Богородица и просим мирен и безболезнен завършек на живота си.

О, Пресвета Владичице Богородице, дарувай мирна християнска кончина на живота ми.

Икона Покров


Петнадесета десетица

Спомняме славата на Божията Майка и молим Небесната Царица да ни защитава винаги от всяко зло, като ни покрива със Своя честен покров. 

О, Пресвета Владичице Богородице, запази ме от всяко зло и ме покрий с Твоя честен покров. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Страници

Страници