събота, 27 април 2013 г.

Богородица Умиление - за зачатие и раждане на дете, съхранение на вътрешната чистота


умиление икона
Иконата на Божията Майка "Радвай се Невесто, Неневестна" предава образа на Богородица преди рождението на Иисуса Христа, но след Благовещение. Затова образа излъчва особена нежност и топлота. Тази икона се смята за "женска", понеже тя е предназначена за обръщане към Божията Майка на жените, докосваща най-светлите романтично-невинни струни на техните души. Молитвата пред иконата на Богородица "Умиление" помага за появяване на дете (зачатие и раждане). Особено добре е да имат този образ момичета и жени от 10 до 30 г. Пред нея се молим за благополучно "преминаване" на тинейджърската възраст, за съхранение на вътрешната чистота и целомъдрие. 

Богородица се явява на всеки в своя образ
Записано на 29 окт. 2007 г. от Кристина Кондратева с думите на Олег Филипчук
В тази година почина моят по-малък брат Алексей. Той беше на 39 г. Той не беше набожен човек, но преди смъртта си пожела да отиде в Дивеево. Аз се удивих на неговото желание, но реших да го направим. Брат ми беше вече тежко болен, затова решихме да не отлагаме пътуването, бързо се организирахме и през нощта тръгнахме за Дивеево. Пътувахме цялата нощ и на сутринта бяхме там. Беше лято, 5 часа сутринта, и слънцето не беше изгряло още.
Ние се разхождахме по знаменитата пътека на Пресвета Богородица. Наоколо нямаше никой, всички монаси бяха на служба. Ние четяхме молитвата "Богородице Дево, радвай се!" Благодатна Мария, Господ е с Теб. Благословена си Ти между жените, и благословен е плодът на Твоята утроба, родила Спасителя на нашите души. Свята Мария, Майко Божия, моли се за нас, грешните, до смъртния ни час. Амин
Започна изгрева. Когато слънцето се показа цялото над линията на хоризонта, ние видяхме в неговата светлина очертания на женска фигура. Когато достигнахме до края на пътеката, фигурата изчезна. Местните вярват, че Богородица ежедневно обхожда обителта. Ние също имахме чувството, че Самата Пресвета Дева се яви в този ден. 
Когато се върнахме в къщи, брат ми помоли да му вземем иконата Умиление, същата, на която се е молил Серафим Саровский. Аз се обърнах към Юри Кузнецов, за да направи такава икона за брат ми. За съжаление брат ми не можа да види иконата. След неговата смърт реших да даря иконата в храм Пресвета Богородица, с.Всегодичи, Ковровский район. Храмът е посветен на Богородица, но ние не знаехме това, както и не бяхме забелязали на стената иконата на Божията Майка с внушителни размери. А когато дойдохме да дарим иконата, този образ сякаш засия.   
Отидох при служител на храма, показах му иконата и разказах своите намерения. Той внимателно изслуша моя разказ за брат ми и пътуването до Дивеево, след това дълго гледа иконата и каза, че първо трябва да я оветим при мощите на Серафим Саровский, като ме предупреди, че по пътя мога да имам изпитания. Отидохме в Дивеево с приключения. Влязох в храма с иконата. Отидох при отеца, разказах му своята история и помолих да освети иконата. Той отслужи молебен, след което отвори ковчежето с мощите на Серафим Саровский, допря иконата и я благослови. С жена ми и дъщеря ми тръгнахме с иконата по пътеката. Ходейки, казвахме молитвата "Богородице Дево, радвай се". Наоколо, както и първия път нямаше никой. Само в далечината стоеше младо момиче около 20 годишно. Като ни видя с иконите, тя скочи и побягна към нас с думите;"Най-накрая ви дочаках!" "Какво?"- попитахме ние."Аз, - започна да разказва тя, - вече 3 дни я чакам тази икона!"Тя целуна иконата, прекръсти се и тръгна. Каза само:'Направих всичко, което исках".
Върнахме се в Ковров и отидох при свещеника отново. Разказах му всичко, което се беше случило. Той пак внимателно слушаше и ми каза:"Сложи рамка иконата и я донеси на Света Троица. На прзника, когато има много хора ще я приемем и ще отслужим служба.' Отидох на Св. Троица. С рамката беше станала тежка, стоях цялата служба, държа иконата, ръцете ми се окъснаха, а отчето се усмихвусмихна и каза:'Стой, това е твоето послушание." След службата той разказа на присъстващите историята на моята икона. След това всички прочетоха молитва и на опашка един по един и се поклониха. Сега тази икона е една от трите светини на храма: първата е олтара, втората е икона с частица от мощите на Св.Ксения Петербургска и третата е иконата на Кузнецов "Умиление", осветена на мощите на преподобния Серафим Саровски.

Иконата в Санино
Манастирът Св.Николский в Санино е женски манастир и се смята за чудно място. Убедихме се с очите си. По пътя от Суздал до Ковров видяхме табела с надпис:'женска обител, светен извор". Бързо стигнахме до белокаменната църква, но понеже не бяхме облечени подходящо се върнахме. На следващия ден видях иконописеца Кузнецов, който ми каза, че в една от църквите на Санино има негова икона. Решихме, че със сигурност ще отидем пак.Една ранна утрин тръгнахме пак към Санино. Църквата в манастира се казва Св.Николай Чудотворец. Построена е в края на 18 в.Заедно с нея била построена и по-малка църква Покров Богородичен. В началото на новия век през 2001 г. в манастира дошли 13 монахини, които се заели с възстановяването на църквите. Игуменката на манастира - матушка Ирина ни посрещна приветливо, изслуша ни и ни поведе към църквата Покров Богородичен, като по пътя ни разказваше за хора, които са изцелили чудотворно в Санино. Съвсем скоро дошло семейство с момченце, и това било детето на това семейство, което дълго време нямали деца. Наяколко години преди това семейството идвало, жената се причестявала и изповядвала, след което тя забременяла и родила син.
Чудотворни икони
В Покровската църква игуменката ни заведе при иконата на Господ Саваот. На нея Бог-Отец Саваот и седящия на коленете Му Бог-Син Иисус Христос, Който държи кълбо-символ на Светия Дух. Такива икони се срещат рядко, защото никой не е виждал Бога- Отец, и иконата се счита за уникална. 

 Игуменката ни разказа следната история; В едно семейство починал малкият им син. Те плакали дълго, до момента в който сънували сън, в който техния син им казал: "Защо плачете? Аз съм в Рая!"."Но как си в Рая, попитали родителите - ти никога не си ходил на църква и не си се молил?"Синът отговорил:"Знаех само една молитва :Свят, Свят, Свят Господ Саваот, и затова попаднах в Рая, а вие със своите сълзи, ме дърпате от Рая. Не плачете." 
Матушка Ирина започна да ни чете благодарствените слова от книгата и свидетелствата за чудеса след посещението на Санино. Една жена пише, че се молила пред иконата на Господ Саваот, a сълзите и не спирали да се леят. На следващия ден нейният син останал жив в катастрофа, а всички други загинали. Има описани много случаи на чудотворни изцеления, особено на безплодие. На хората им минавало главоболие, болки в гърба и ставите. Отиваме в другата част на църквата. Иконата "Утоли моята печал" е нарисувана от монахиня от Дивеево на кожа, намира се зад стъкло и хората поставят записки с молби. Тук видях иконата Умиление  нарисувана от Кузнецов. Като видях образа, мигновено усетих спокойствие.
Отиваме към църквата Св.Николай. На входа матушка ни обръща внимание на скулптурата Разпятие Христово. Скуптурните икони са рядкост в православието. Стените на църквата са изографисани. През 2001 г. заедно с идването на монахините иконите започнали да се самовъзстановяват. Отначало, под саждите покриващи стените започнали да се проявяват ликовете. Сега цветовете на иконите всеки изминал ден стават по-ярки. На олтара една от иконите е мироточеща. На западната стена е картината Страшния съд. Матушка Ирина разказа, че в деня на атентатите в московското метро, на тази икона заедно с телата на грешниците мигновено се появил огън.
История на иконата 
Образът на Божията Майка "Умиление" е свързан с името на Преподобния Серафим Саровски. Този образ бил в неговата монашеска килия, нарисуван на платно.
Литературните източници споменават, че отец Серафим "винаги се молел пред този образ". Тази икона, пред която се е молел е чудотворна. Той я завещал на монахините от Дивеевската обител. Иконата "Умиление" до революцията се намирала в Дивеевския манастир. От нея били направени много копия, някои от които също станали чудотворни. След като манстира бил закрит, иконата тайно била занесена в Мур. В отделни периоди иконата и вещите на преподобния били съхранявани от бивши служители на манастира, които станали свидетели на чудеса и изцеления. През 1991 г. иконата "Умиление" и вещите на Серафим Саровски били предадени на Патриарха на Русия Алексий 2. Сега иконата се съхранява в патриаршеския храм. Веднъж в годината тя се изнася на всеобщо поклонение в Патриршеската Богоявленска катедрала в Москва. В Серафимо-Дивеевския манастир има чудотворно копие на иконата.

Молитва

0, Владичице Богородице, наслада за душата ми, боготочна струя за изсъхналото ми сърце, пресветъл светилник за помрачения ми ум, пътеводителка на моята ленива воля, сила в моята немощ, одежда в моята голота, богатство в моята нищета, силно и бързо лекарство за неизлечимите ми рани, утеха в плача, утоление на сълзите, Ти, която превръщаш бедите в добро, облекчаваш болестите, освобождаваш от веригите и си надежда за спасение! Чуй моята молитва, дай ми време за покаяние, дай ми ревност за спасение, дай ми сила в трудовете за богоугождение, запази ме от напасти и от всяко зло, в изкушения и беди протегни ми ръка за помощ, та да се вдигна от своето падение и да не загина в греховете си с жестока смърт.
През този многоскръбен живот, не ме лишавай от даровете на Своята милост. Помилвай по благостта Си всички христолюбиви люде, които стоят тук и Ти се молят. Младенците о
тгледай, младите напъти, старците подкрепи, малодушните утеши, заблудените вразуми, вдовиците и сираците защити, излей щедро Своята милост върху всички, които ни обичат или мразят.
А когато настъпи краят на живота ми и душата ми се разделя от тялото, бъди ми Помощница: смекчи предсмъртните болки, облекчи мъките ми и доведи бедната ми душа до небесните селения, та да не ме грабнат тъмните бесовски сили и да не ме завлекат в дълбините на ада. О, Преблага Владичице Богородице, умиление на душата ми! Съгрей моето хладно във вярата и любовта сърце със сълзи на умиление и по молитвите на преподобни Серафим Саровски, който така горещо Те е почитал, изпрати на мен, скръбния и обремен от грехове, радост и утеха, Да не остане, о, Богоневесто, безплодно моето упование на Теб, но да се удостоя да получа онова, което моля от моя Бог и Спасител, Твой Син и наш Господ Иисус Христос. Нему подобава слава и владичество, чест и поклонение, с Безначалния Му Отец и с Всесветия и Животворящ Негов Дух сега и всякога, и во веки веков. Амин!

Празник
Празникът на иконата на Божията Майка "Умиление" е на 1 август и 28 юли.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Страници

Страници