събота, 27 април 2013 г.

Богородица "На Теб се радваме"- за благодарност

"На Теб се радва Благодатна, всяка твар, слава на Теб!"(Йоан Дамаскин). Образа на Божията Майка на тази икона е утвърден в глобаен смисъл, като радост на всички живущи на Земята и пребиваващи на Небето. Тази икона е образ на приемащия всички храм, одухотворената и притегателна любов, образ на любящото сърце на майката, която събира около себе си цялата Вселена. Пред иконата "На Теб се радваме" се четат благодарствени молитви към Света Богородица.

Молитва
Към кого да се обърна, Владичице? Към кого да прибегна в моята мъка, ако не към Тебе Царице Небесна? Кой ще приеме моите сълзи и въздишки, ако не Ти, Пренепорочна Надежда на християните и убеждище на нас, грешните? Кой освен Теб ще ни защити в нападенията над нас? Чуй моя стон, Владичице и Майка на моя Бог, и не презирай мен, нуждаещия се от Твоята помощ и не се гнуси от мене, грешния. Вразуми ме и ме научи мен, Царице Небесна, и не отстъпвай от Твоя раб, Владичице, заради моето роптание, но бъди моя Майка и застъпница. Обгърни ме с Твоя милстив покров: приведи мене, грешния към тих и безметежен живот. Към кого ще прибегна грешния аз, ако не към Теб, упование и прибеждище на грешните, надежда на неизречената Твоя милост и Твоята окриляваща щедрост? О, Владичице Царице Небесна!Ти си мое упование и убеждище, покров и застъпничество и помощ. Царице моя Преблага и бърза застъпница! Премахни с Твоето ходатайство моите грехове, защити ме от видими и невидими врагове, смегчи сърцата на зли човеци, които ме преследват. О,Майко на Твореца и мой Бог! Ти си корен на девството и неувчхващ цвят на чистотата! О, Богородителнице! Ти ми помагаш да преодолея плътските страсти и нараненото сърце, заедно с Тебе и Твоят Син и наш Бог имам закрила, и с Твоите пречудни застъпничества ме избавяш от всякакви беди и напасти, о Пренепорчна и Преславна Божия Майко Мария! Радвай се, Благодатна; радвай се, Обрадвана:радвай се, Преблагословена; Господ е с Тебе! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Страници

Страници