неделя, 7 април 2013 г.

Пресвета Богородица Остробрамска - за щастие на съпружеската двойка и защита от вмешателство в семейните отношения


Според преданието целия живот на св.Серафим е преминал под покрова на Божията майка. Неведнъж му се явявала и изцелявала страданията му.
Светецът имал няколко икони на Богородица а сред тях била иконата,на която казвали" радост за всички радващи се"( става въпрос за същата икона).Тя била изрисувана на кипарисова дъска.
След смъртта на св. Серафим,иконата била предадена в Дивеевския женски манастир,който бил под покровителството на светеца.
Така светеца започнал да се изобразява заедно с иконата пред която се е молел.
Има копие на тази икона,което се намира в Третяковската галерия.
Чудотворната икона във Вилнюс, Литва /Ворот Зари или Острая Брама/


Чудотворната икона на Божията Майка в параклиса Острая Брама е едно от най-известните произведения в Литва. Иконата се нарича още Мадоната на Ворот Зари или Вилнюската Мадона. Изографисана е специално за този параклис през 17 век. Иконата почитали и католици, и православни. Нейни копия има в много страни.

Вечер пред иконата горят много свещи и през прозрачната стена иконата се вижда от улицата. 

Молитва

О, Пресвета Владичице моя Богородице, Небесна Царице! Спаси и  помилуй твоят грешен раб, от клевети, от всякакви беди, и напасти и внезапна смърт.
Помилуй ме в дневните, сутрешните и вечерните часове, и през всяко време ме съхрани: пази ме прав, седнал, и по всякакви пътища ходещ, и в нощните часове, когато спя ме съхрани.
Защити ме, Владичице Богородице, от всички мои видими и невидими врагове, и от всяко зло обстоятелство. По всяко време и на всяко място бъди Ти, Майчице Преблага, стена неразрушима и силна опора.
О, Пресвета Владичице Дево Богородице! Приеми недостойната ми молитва и ме съхрани от внезапна смърт, и ми дарувай покаяние в края на живота.
Пресвета Богородице, спаси ни!
Бъди винаги моя защитница, Пречиста. Избави ме от бесове в смъртния ми час, и в смъртта ме упокой.
Към Твоята милост прибягваме Богородице Дево: не пренебрегвай нашите молби, когато скърбим, но избави ни от бедите, Най-Чистата и Благословената.
Пресвета Богородице, спаси ни!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Страници

Страници